Przed dokonaniem dowolnej czynności notarialnej wymagane jest przedłożone lub okazanie przez strony czynności odpowiednich dokumentów. Zakres wymaganych dokumentów jest uzależniony od stanu prawnego, stanu faktycznego, rodzaju i treści czynności notarialnej. Celem ustalenia wymaganych dokumentów do konkretnej sprawy prosimy o kontakt z Kancelarią.
Dokumenty można dostarczyć osobiście lub drogą elektroniczną na adres e-mail: andrzej.orlof@kin.pl. Należy pamiętać, że po dostarczeniu dokumentów i ich weryfikacji może okazać się, iż będzie konieczne dostarczenie dodatkowych dokumentów. Dokumenty należy dostarczyć z wyprzedzeniem, przed terminem przeprowadzenia czynności notarialnej.
Jeśli dokumenty zostaną wysłane drogą elektroniczną – należy pamiętać, że konieczne jest dostarczenie tych dokumentów w oryginale na umówiony termin wizyty.
Do każdej czynności notarialnej wymagane są dane stron:
Jeżeli strona czynności notarialnej reprezentowana jest przez pełnomocnika – należy przedłożyć oryginał pełnomocnictwa, tj. wypis aktu notarialnego.
W związku z koniecznością weryfikacji przez notariusza numerów PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL, przy dokonywaniu określonych w przepisach czynności notarialnych, proszę pamiętać, iż na czas dokonywania czynności notarialnej numer PESEL nie może być zastrzeżony. Jeśli numer PESEL jest zastrzeżony lub nie ma możliwości dokonania weryfikacji z uwagi na zaplanowaną wcześniej przerwę w dostępie do Rejestru Zastrzeżeń, to notariusz ma obowiązek odmowy dokonania tych czynności. Cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL można w aplikacji mObywatel, w serwisie internetowym mObywatel lub w urzędzie gminy (należy mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport).
© 2025 Kancelaria Notarialna Notariusz Andrzej Orlof